Espai de comunicació dels centres adherits a la xarxa "Al Prat, escoles més sostenibles"

.

Benvinguts i benvingudes !

AQUEST ÉS EL BLOC DE LA XARXA Pe+s.ESPEREM QUE US AGRADI I QUE SIGUI ÚTIL PER AVANÇAR EN EL NOSTRE OBJECTIU: FER ELS CENTRES DOCENTS DEL PRAT MÉS SOSTENIBLES

18 de gen. 2017

Properes diades ambientals

26 DE GENER: DIA MUNDIAL DE L'EDUCACIÓ AMBIENTAL


Des de 1975, any en què es va celebrar a Belgrad el Seminari Internacional d’Educació Ambiental —el primer esdeveniment internacional dedicat monogràficament a l’educació ambiental— se celebra cada 26 de gener el Dia Mundial de l’Educació Ambiental.


Com a resultat del Seminari es va publicar la Carta de Belgrad, on es recullen les reivindicacions fonamentals de l’educació ambiental i se’n defineixen els objectius, els quals mantenen plenament la seva vigència, fins i tot després de les aportacions de congressos més recents. La Carta planteja com a fita principal la de millorar les relacions ecològiques, incloent-hi la dels humans entre ells i la d’aquests amb la natura. L’esperit de la Carta de Belgrad ha fructificat a hores d’ara arreu.
A Catalunya, per exemple, més de 1.200 centres educatius de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC) tenen, entre altres finalitats, la de fomentar el debat intern per avançar en la conceptualització de l’educació per a la sostenibilitat en l’àmbit dels centres educatius.
28 DE GENER: DIA MUNDIAL DE LA REDUCCIÓ DE LES EMISSIONS DE CO2


Aquest dia va ser designat per l’Organització de les Nacions Unides (ONU) com el dia de l’any per crear consciència i sensibilitzar als habitants del nostre planeta sobre el canvi climàtic i els impactes que ocasiona.





Us proposem algunes calculadores interessants per a treballar amb el centre i amb els vostres alumnes:
PER INCREMENTAR LA MOBILITAT SOSTENIBLE:
PETJADA DE CARBONI
  • Footprint
  • CERO CO2
  • GREENYOU: Aplicació que calcula el nivell de contaminació que realitza cada individu tenint en compte factors com el medi de transport que utilitzem, els hàbits que tenim, els aparells electrònics que comprem, etc. Una vegada tenim el resultat, ens proposa un pla d’acció per a que siguem més ecològics i contribuïm així en major mesura a conservar el medi ambient, reduint el nostre impacte. 
PETJADA HÍDRICA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada